BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, 25 September 2012

Wahai hati yang sedang merindui~
Apabila kita mencintai seseorang,sebenarnya kita telahpun merelakan hati untuk dilukai. Apabila kita telah menyayangi seseorang,sesungguhnya kita telahpun membenarkan diri kita untuk membenci. Apabila kita terlalu merindui seseorang,kita telahpun bersedia untuk dilupakan meskipun amat terseksa. Tapi itulah hakikat hidup. Pengajaran yang perlu dirasai bila kasih tak berbalas. Ada masanya,kita tidak perlu lagi menoleh ke belakang andai sejarah silam hanya melukakan hati. Namun ada ketikanya kita perlu mengingati biarpun terasa pedih kerana ada seseorang yang bermakna menghiasi pengalaman hidup yang pernah dilalui. Ada masanya,kita terpaksa lepaskan peluang yang ada di depan mata. Ada waktunya,kita terpaksa lepaskan sesuatu yang tak mungkin kita miliki kerana selalunya hakikat hidup tidak akan sama dengan kebetulan yang kadangkala tak disangka. Kadangkala apa yang diinginkan tak akan sama dengan apa yang kita harapkan. Ada kalanya apa yang kita harapkan tak akan sama dengan apa yang kita impikan kerana impian hanyalah ilusi. Harapan hanyalah kemahuan yang cuba kita gapai. Sedamgkan segalanya belum tentu untuk menjadi realiti. Kasih sayang bukanlah hanya sekadar ucapan,bukan sekadar memiliki tapi ia sesuatu yang memberi nilai untuk kita terus hidup,memneri kita kekuatan dan makna sebuah perhubungan. Bukanlah mudah untuk kita melupakan seseorang yang pernah hadir dalam hidup kita,namun sebagai hamba-Nya,kita perlu redhakan apa jua yang berlaku. Sesungguhnya,apabila Allah memakbulkan doamu,maka Allah sayang padamu. Apabila Allah melewatkan apa yang dihajati,maka Allah sedang mengujimu. Apabila Allah tidak memakbulkan doamu,maka sebenarnya Allah telah menentukan sesuatu yang terbaik untuk dirimu. Oleh itu,jangan sesekali bersamgka buruk terhadap Allah kerana kasuh sayang Allah mendahului kemurkaan-Nya… 

::25/09/2012::

waa!
aku tak ske bile aku bkak dashboard......
dye jadi cmni..
huhu..
aku buhsan..
hari makin hari aku makin bosan nan ape yang jadi..
aku taktau ar sampai bile aku nak hidup camni..
huh!
aku tau aku tak sepatutnya percaya pada seorang teman..
ya! mungkin salah aku terlalu mempercayai..
aku harap, satu hari nanti..
aku akan jumpe seorang sahabat sejati..
tension nya aku dengan hdup manusia yang penuh kepura-puraan ni..
Ya Allah, Kau tak akan menguji aku melainkan atas kemampuanku sendiri..
aku perluka pertolonganMu dalam menempuh cabaran dan dugaan yang Kau berikan ini..
sahabat, aku sungguh, sayang akan persahabatan ini..
ikhlaslah dalam persahabatan kita..
ma, syuhada rindu..
rindu sangat kat ma n adikadik..
semoga segala kemelut ini akan berakhir..
semoga sinar mentari dan pelangi akan hadir setelah berlalunya ribut taufan ini...
aku pasrah..
aku redha dengan ujian ini..
biarkan senyuman ini terus menghiasi bibirku walau perit hati ini, Ya Allah...
aku hanya hambaMu yang lemah...

Tuesday, 18 September 2012

::taksubgame::

hyep dears..
sejak aku keje at cc nie.. macam2 jenis orang aku jumpe.. so. meh nak citer pasal gamers ni.. aku yg keje malam ni memang giler hairan bin ajaib tengok dyorang main sampai pagi..apeke mate dyorang ni ta reti nak tdo ke? siang dyorang wat keje camne? aku yg keje malam nie pun kalo balik memang sure terbongkang sampai petang ar jawabnye.. tapi dyorang ni dr pagi sampai malam sampai pagi balik dok ngadap pc je.. tak penat ke? best sangat ke dota ni? counter strike tu? adoyai.. yang tak leh blah nye.. yang main ni ramai tahap bapak orang dah.. ish.. isteri korang at umah tu ta bising ke asyik kene tinggal? kalo  laki aku ar.. memang dah kene penyapu tue.. baik takyah kawen..haha.. so, kat sini.. aku nak simpulkan keje baru aku ar.. aku keje at cc skarang.. huhu..keyboard ni tak best nak taip.. so, nanti ar aku sambung lagi ek.. wat dak2 dota n counter strike.. jangan ar taksub sangat sampai lupe orang tersayang.. ^_^


#hidup aku agak harubiru sejak kene berpisah nan sotsot...

Monday, 10 September 2012

taktaunakletaktajukape

assalamualaikum..~
hyep sayangs..
dah lame aku tak singgah sini, kan?
actually, aku nak berkongsi cerita lak kali ni..

saat perkenalan aku dan dia bermula lebih setahun yang lalu.. perkenalan yang dirancang oleh ex aku.. juga kawan baik dia masa tue.. berkali-kali aku menolak pertemuan tua atas dasar malu.. yalah, aku dan dia saling tidak mengenali..dia terbang ke KL pada 12082012.. namun, aku hanya berjumpa dengannya keesokkan harinya.. 13082012.. tarikh menjadi permulaan episod cinta ini.. perjumpaan first aku dan dia, bukan berdua tapi bertiga..

arghhh! not in mood suda mau taip cerita.. air mata mengalir lagi saat mengenangkan saat bahagia itu.. mengapa kini semuanya tidak seindah dulu.. :|